El Govern dóna llum verada a la reducció de l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA) dels llibres electrònics i de la premsa i publicacions generals. Es baixa del 21% al 4%, fet que fa que aquest tipus de productes tinguin el mateix IVA que els llibres físics.
Avui se celebra el Dia del Llibre i la Diada de Sant Jordi, un dia molt especial que, enguany, trobarem a faltar com mai. Ni els carrers fan olor de roses ni hi ha cues a les llibreries i paradetes; es podria caminar per les rambles si ens trobéssim en unes altres circumstàncies… El consol ens queda que, un cop puguem celebrar-lo, ho gaudirem com mai.
I precisament coincidint amb la festivitat del llibre entra en vigor una mesura relacionada amb la cultura i amb el llibre i les publicacions digitals. Ahir es publicava al BOE la decisió del Govern d’aplicar el 4% de l’IVA a totes les publicacions en format digital; això fa referència a llibres, revistes, diaris, etc.
A l’Associació de Consultors d’Estructures sabem que molts professionals i entitats del nostres sector es dediquen a compartir els seus coneixements i la seva saviesa editant aquest tipus de productes, per això considerem que aquesta és una molt bona noticia i d’interès pels nostres associats.
Per tal que el canvi es faci efectiu en tota la cadena comercial, les editorials i els auto-editors han d’actualitzar les dades dels seus llibres a la plataforma, comunicant el preu de venda al públic dels productes que es veuen afectats. És imprescindible que siguin les editorials i els auto-editors qui portin a terme aquesta actualització de preus a la plataforma -fins i tot si decideixen mantenir el PVP, ja que és decisió exclusiva seva establir com afecta el canvi de tipus impositiu al preu final.
Es tracta d’una reivindicació del sector que venia fent-se des de fa temps i que finalment ha estat atesa; el president de la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya, Miguel Barrero, ha assegurat que “es tracta d’una mesura ja conquistada en les institucions europees i que encara no s’havia traslladat a Espanya. La considerem molt positiva perquè pot incentivar el consum del llibre digital, així com el desenvolupament digital en l’àmbit del llibre educatiu”. Els editors donen, per tant, la benvinguda a aquesta mesura.
Via i més informació | ABC – Agència de l’ISBN